Orsaken till flytten av supportkontoret, från Furuboda Folkhögskola söder om Åhus till Kristianstad, är flera men främst är det en flytt för att främja Närhet och Tillväxt. Vi har under senare tid vuxit och anställt fler i administrationen. Det ökade antalet medarbetare skapade trångboddhet och behov av större lokaler, men det var även viktigt för oss att komma närmre såväl våra kunder som våra assistenter.
Finnas nära
Att vara närmare kunder och assistenter är enligt oss i Furuboda Assistans avgörande för att skapa starka och förtroendefulla relationer. Genom att etablera oss i Kristianstad blir vi mer tillgängliga för både vår personal och för befintliga och potentiella kunder, vilket i förlängningen stärker företagets närvaro i regionen.
Vi vill vara en naturlig del av samhället och finnas nära och tillgängliga när våra kunder och assistenter behöver oss.
Malin Persson,
Områdeschef
Hållbarhet
Beslutet att flytta stöder även vårt övergripande hållbarhetsarbete. Att minska avstånden och därigenom minska koldioxidutsläppen från transporter är en viktig del av Furuboda Assistans miljöengagemang.
Arbetet kring flytten har varit intensivt och krävde en insats från lokalgruppen bestående av oss själva; Gunilla, Malin, Violeta och mig. Genom veckovisa byggmöten har vi varit delaktiga i renoveringen av det nya kontoret och det har varit väldigt roligt trots de utmaningar som har uppstått.
Starkare band
Nu efteråt kan vi skratta åt den panikkänsla vi fick när vi upptäckte att det första färgvalet på kontorets väggar inte blev optimalt. Snabbt stoppades målaren som i sin tur fick ta fram nya färgprover.
Den nya lokalen innebär inte bara en förbättring av arbetsmiljön för den administrativa personalen utan symboliserar också vårt åtagande för närhet, tillgänglighet och hållbarhet.
Flytten är ett steg mot att bygga starkare band med både nuvarande och framtida kunder och att skapa en arbetsplats som återspeglar våra värderingar.
För oss är det inte bara en flytt av kontoret. Det är en investering i våra medarbetare och i de relationer vi har med våra kunder och assistenter. Vi ser fram emot att fortsätta växa och erbjuda den bästa personliga assistansen med en starkare närvaro och ökad tillgänglighet i regionen.
Gunilla Malmsten,
Vd
Text: Helena J Rosendal